آسمان ایران با "شاهد 285" ایمن‌تر می‌شود / بالگردی بهتر از "Bell 206" آمریکا +تصاویر

ویژگی‌های بالگرد شاهد 285 

سایت Militaryfactory  درخصوص بالگرد شاهد 285 نوشت: این بالگرد یک ورژن بسیار تکامل‌یافته‌تر از هلیکوپتر Bell 206 آمریکاست و امروزه ایران در صنعت نظامی در بخش هلیکوپتر پیشرفت‌های خوبی داشته است.

 
شاهد 285
 

 

2 تصویر از Bell 206

این سایت با اشاره به طراحی جذاب بالگرد شاهد 285 تصریح کرد: طراحی و دستور ساخت این بالگرد توسط بخش خودکفایی HESA (هسای اصفهان) انجام شده و باعث ساخت هلیکوپتر تک صندلی شده است.
 
سایت Militaryfactory  درباره ویژگی‌ها و مشخصات این بالگرد اضافه کرد: بالگرد شاهد 285 در سال 2012 میلادی به شکل ویژه رونمایی شده و توسط HESA به تعداد 35 فروند تولید شده است.

سایت مذکور نوشت: این بالگرد طولی معادل (12/94 متر)، عرضی معادل (1/16 متر)، ارتفاع (3/42 متر) و وزن کلی 1450 کیلوگرم و با سرعت 225 کیلومتر در ساعت و بردی معادل 544 مایل (875 کیلومتر) با دو نقطه سخت توسط ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 

سایت Global Security درباره بالگرد شاهد 285 اظهار داشت: این بالگرد اولین آزمایش موفق خود را توسط نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گذرانده و با کاربری دریاپایه (Sea Borne) و هواپایه (Air Borne) طراحی شده است. 


این سایت همچنین درخصوص ویژگی‌های این بالگرد اضافه کرد: بالگرد شاهد 285 می‌تواند موشک‌های هدایت‌شونده (ْGuided Missile)، موشک‌های ضد زره (Anti-Tank Missile)، موشک‌های هوا به هوا (Air to Air Missile) و موشک‌های هوا به دریا را حمل کند و مناسب با شرایط آئرودینامیک با توان صد درصد بومی ساخته شده است.
 
Global security تصریح کرد: این هلیکوپتر با قابلیت نگهداری آسان برای مناطقی که دسترسی سخت خواهد بود، طراحی شده است.

 


سایت Airrecognition در مورد بالگرد شاهد 285 نوشت: بدنه این هلیکوپتر، کامپوزیت غیرمتالیک بوده و دارای خصوصیات شبه فایبرگلاس است که دارای قابلیت‌های فراوانی در حمل تجهیزات نظامی است.
 
سایت Defence.pk درباره بالگرد شاهد 285 اظهار داشت: ساخت این هلیکوپتر بسیار مقرون به صرفه است و با قیمت مناسبی می‌توان آن را تولید کرد. 

سایت Militaryphotos درباه بالگرد شاهد 285 نوشت: بالگرد شاهد 285 با کاربری دریایی و هوایی می‌تواند محدوده وسیعی از ادوات و تجهیزات نظامی را حمل کند.  

بالگرد شاهد 285 نشان از توانمندی نیروهای مسلح در بخش دفاع هوایی بوده و این موضوع، مورد اذعان رسانه‌های خارجی است و در این زمینه در آینده شاهد پیشرفت‌های گسترده‌تری خواهیم بود و این مهم در افزایش توان بازدارندگی هوایی مؤثر خواهد بود.

نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک نیروی پیشگام در زمینه طراحی تجهیزات نظامی و شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) متعلق به وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در جهت خودکفایی هرچه بیشتر و تولید ادوات پیشرفته با قابلیت‌های بومی حرکت می‌کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتجنگ افزار
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیهواپیماهای ، نظامی ، ایران ، سپاه۷پاسداران ، هلیکوپتر ، جنگی ، دفاعی ، امنیتی ،

تاريخ : پنج شنبه 1 آبان 1393 | 1:22 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.